7 Manfaat Lemon untuk Kecantikan Yang Jarang Diketahui

7 Manfaat Lemon untuk Kecantikan Yang Jarang Diketahui

Manfaat Lemon Untuk Wajah


Bahan alam diyakini efektif untuk kulit. lemon tersebut dapat mengatasi berbagai masalah kulit. Berkat mengandung vitamin B, vitamin C, fosfor dan karbohidrat, lemon dapat mengobati jerawat, komedo dan banyak lagi. Dia menyusun make up dan kecantikan adalah tujuh manfaat lemon.

Baca Artikel Terkait : 

1. Jerawat
Peras beberapa air buah lemon segar dan dicampur dengan air. Membenamkan kapas kecil di lemon cair dan gosokkan pada jerawat. Lalu coba diamkan selama 15 menit, lalu bilas wajah dengan air. Selain itu, Anda juga dapat melakukan perawatan pada jerawat dengan meminum jus dari 1 jeruk lemon utuh dicampur dengan 3 gelas air. Simpan dalam botol minum sepanjang hari. jus lemon akan membantu mengobati jerawat dari dalam tubuh.

2. Bintik-bintik hitam dan pigmentasi
Oleskan jus lemon pada komedo yang terkena atau bintik-bintik pada daerah wajah Anda. air lemon mengandung bahan-bahan yang membantu memutihkan dan membuat bersih wajah. Air akan membantu mengelupaskan kulit untuk mengurangi pigmentasi.

3. Bekas Jerawat Pada Wajah
Lemon juga bisa menghilang bekas jerawat. Menggosok lemon langsung pada wajah dan biarkan selama 10 menit. Rutin perawatan ini sampai bekas jerawat di wajah menghilang.

4. Bintik hitam
Anda boleh menghilangkan bintik hitam dengan menggosok lemon segar terus pada kulit bintik hitam. Adakah ini dua kali seminggu untuk hasil yang maksimum.

Baca Artikel Terkait : 

5. Mampu Mencerahkan Kulit
Lemon mengandungi bahan-bahan yang boleh membantu mencerahkan kulit. Campurkan jus lemon dengan air dan memohon pada kulit. Biarkan selama 20 minit, kemudian bilas bersih. Adakah ini setiap hari. Anda juga boleh mencampurkan penyelesaian ini dengan madu untuk membantu memulihkan kerengsaan kulit.

6. Bilas warna kulit siku
Gosok kulit lemon pada siku anda. Rawatan ini boleh membantu meringankan kulit siku.

7. Cuba untuk kuku
Lemon juga mengandungi protein dan keratin, yang boleh membuat kuku yang sihat dan kuat. Memerah limau di dalam bekas, kemudian mencelupkan jari di dalamnya. Biarkan selama 15 minit dan biarkan air menembusi kulit kuku.

0 Response to "7 Manfaat Lemon untuk Kecantikan Yang Jarang Diketahui"

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel